Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met L'Oréal Groupe.
Onlangs vond de L’Oréal Make-up Campus plaats, waarbij MUA’s hun creativiteit en expertise leerden omzetten in social content. Ook kregen ze de unieke kans om hun futuristische look te laten shinen in het Beauty Issue van Cosmo. And the winner is... Anouk Pannen!
Dit is de winnende look van de L'Oréal Make-up Campus
Anouk is vier jaar bezig als MUA en creëerde een make-uplook geïnspireerd door de vooruitgang in technologie en de impact van AI. “Beide zullen steeds meer invloed hebben, maar ik geloof dat menselijke creativiteit en emotie altijd centraal blijven staan. Deze look is een ode aan die balans, en een voorproefje van een toekomst waarin make-up niet alleen een middel is voor zelfexpressie, maar ook een manier om diepere gevoelens en gedachten visueel te communiceren.”
Zo heeft Anouk haar look gemaakt
“In mijn look [te zien bovenaan dit artikel, red.] maak ik gebruik van zilveren 3D-gezichtsjuwelen. De organische vormen doen denken aan onderdelen van robots en symboliseren de futuristische elementen van technologie. Deze heb ik met een lijmpistool gemaakt en vervolgens zilver gespoten. Ik maakte verschillende vormen, zodat ik tijdens het maken van de look kon zien welke het beste bij het model pasten. Voor het preppen van de huid heb ik de Moisturising Cream en de Eye Repair Cream van CeraVe gebruikt.
Vervolgens heb ik de wenkbrauwen ingekleurd met een potlood, waarna ik de brow gel van L’Oréal Paris heb aangebracht – eerst in tegengestelde richting en daarna pas omhoog in de juiste shape, zodat ze goed blijven zitten.
Ik heb wat concealer van Maybelline aangebracht rond de ogen en die minimaal afgepoederd. Vervolgens heb ik de bovenste waterlijn ingetekend, zodat haar wimpers voller leken. Met het foundationpalette van NYX Professional Makeup heb ik de juiste kleur gemixt voor mijn model, en voor wat kleur heb ik blush toegevoegd. Toen ik de plek van de 3D-elementen had bepaald, besloot ik de zilveren kleur terug te laten komen in de rest van de look. Hiervoor gebruikte ik liquid eyeliner op zowel haar ogen als haar cupidoboog. Over de lippen heb ik een lichte gloss gebruikt.”
Op zoek naar een luxe touch voor deze look? Laat de ogen nog meer stralen met de Armani Beauty Eye Tint als basis. Licht verschillende delen van het gezicht op met de YSL Beauty Touche Eclat & voel je een echte make-up pro met het gebruik van de IT Cosmetics Heavenly Luxe Foundation & Blush brush #7 & #8.
Empowering business
Dat je je zelfverzekerder kan voelen door beauty is niets nieuws, maar ook beautybedrijven zelf kunnen er van alles aan doen om vrouwen te empoweren. Coco Chloë Aarts (38), corporate affairs & employee engagement director bij de L’Oréal Group (waar ook merken zoals Mugler, CeraVe en La Roche-Posay onder vallen) vertelt ons er meer over.
In de jaren ‘70 kwam L’Oréal Paris met de nog steeds befaamde quote ‘Omdat je het waard bent’. Waarom is die nog steeds zo relevant?
“Destijds was dit een heel revolutionaire slogan. In een tijdperk waarin reclame voor schoonheidsproducten zich vooral richtte op het plezieren van mannen, spraken wij met deze feministische slogan rechtstreeks tot vrouwen. De slogan benadrukt hun eigenwaarde en het idee dat ze het waard zijn om in zichzelf te investeren, ongeacht wat de maatschappij dicteert. ‘Omdat je het waard bent’ zegt dat schoonheid van binnenuit komt en draait om zelfliefde en zelfvertrouwen. Dat is vandaag de dag nog steeds zó belangrijk; we mogen liever zijn voor onszelf en de vrouwen om ons heen.”
Wat betekent echte inclusiviteit voor L’Óreal?
“Onze missie is ‘beauty for each’: iedereen op de wereld verdient het om zich mooi te voelen, zowel vanbinnen als vanbuiten. Het maakt niet uit waar je woont en wat voor achtergrond, etniciteit of gender je hebt. Dat zit écht in ons DNA, het is een intrinsieke motivatie en niet zomaar een pr-praatje. We geloven dat de werkvloer een afspiegeling van de maatschappij moet zijn. We zijn zeker niet perfect, maar we doen ons best. Zo hebben we bijvoorbeeld een diversity board waarmee we alle shades van de L’Oréal Paris- en Maybelline-foundations in de schappen van Kruidvat hebben gekregen.”
Hoe kan je als werknemer de inclusiviteit op de werkvloer bevorderen als je merkt dat jeomgeving nog niet zo ver is?
“Als je merkt dat het bedrijf waar je werkt niet echt inclusief is, check dan of je collega’s er ook zo over denken en vorm een werkgroep. Ga samen aan de slag en identificeer concrete dingen die anders kunnen. Zoek een vertrouwenspersoon bij wie je de issues kan aankaarten en leg je zorgen en plannen aan deze persoon voor. Zo ben je niet alleen tegen het zere been aan het schoppen, maar toon je ook initiatief. Dat kan alleen maar positief uitpakken.”
Carolien Tsao
Cross media editor
Carolien Tsao is Cosmo’s Crossmedia Editor en schrijft voor zowel print als online over alles wat haar bezighoudt: van beauty, lifestyle en (mental) health tot het heetste (entertainment)nieuws en spraakmakende tv-programma’s. Voorheen kroop ze in de (digitale) pen voor o.a. Grazia, Flair, HEMA, Metro, Glamour en NU.nl. Voor haar studie verhuisde Carolien vanuit de Achterhoek naar Amsterdam en sindsdien is ze niet meer weg te slaan. Fun facts: haar guilty pleasure is GTST en het liefst eet ze elke dag sushi.
Shanice Zoeteweij
Contributing Beauty Editor
Shanice Zoeteweij schrijft voor ELLE als beauty editor en is dan ook geobsedeerddoor geuren, texturen en ingrediënten. Naast haar werk voor ELLE zet Shanice haar expertise onder andere in voor Cosmopolitan. Ook houdt ze zich bezig met haarsidehustle: eenwebshop in K-beauty goodies. Verder droomt ze van een huis met grote badkamer, walk-in boekenkast en ruimte voor zeker twaalf katten.